Ovan känsla

Det var väldans vad dagen rullade på snabbt. Jag vaknade först vid 14-tiden efter en god natts sömn. Så då återstår det inte så mycket av eftermiddagen känns det som. Men jag är pigg och nyter och framförallt inte bakis. Bara en sån sak. En helt annan bild än den sedvanliga när jag rullar ur sängen redan vid 7-tiden på morgonen efter en 3 timmars orolig sömn, vacklar ut i köket och skakar i mig en folköl. Nä, det här känns helt ok även om jag drabbades av en akut känsla av att allt var tråkigt och grått igår kväll. Men det är väl en vanesak. Jag gjorde mitt bästa för att skaka av mig det hela genom att titta på isdansen eller vad det heter på tv, knapra chips och dricka underbar julmust. Det gick sådär kan jag säga. Längtan efter en liten öl eller 12 pockade på mest hela tiden.

Men som sagt, idag skördar jag frukten av gårdagens "uppoffring". Jag är oförskämt pigg och glad. Jag har inga som helt planer på att göra nått alls idag förutom att ta mig till affären för att köpa mer julmust och kanske en tidning och bara ta det söndagslugnt.

Det är inte så illa det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback