Från tråkigt till handling

Usch vad tråkig gårdagen var. Jag sov bort det mesta av den måste jag erkänna. Sov, spelade Harpan på datorn och avslutade kvällen med att titta på Mumien II på tv. Lite snatter med äldsta sonen hann jag med också. Men det var också allt. En känsla av meningslöshet och depression härskade i mig och jag trivdes helt enkelt bäst i sovande tillstånd.

Men idag ska det bli andra takter. Jag ska in till stora staden minsann. Hade jag tänkt. Städa ska jag göra med. Full fart liksom. Jag kan lika bra hålla depressionen från mig genom att göra nått istället för att bara ligga och sova bort dagarna och nätterna.

Men som vanligt ska jag börja med att dricka kaffe, titta på morgontv på 4an och trivas i morgonens mörker i väntan på att solen går upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback