Gudskelov för backup

Oj vad jag skaffade mig själv jobb igår. Som jag tidigare berättat så kränglade Firefox med feeden så jag satt och pillade med det där en bra stund innan jag bestämde mig för att ta fram Ghostskivan (Ghost är ett backupprogram där man förutom backa upp sina viktiga dokument även kan göra en perfekt avbild av hela hårddisken) och backa några dagar. Inte blev det bättre, visserligen funkade Firefoxen perfekt, men det var en massa annat som krånglade.

Som tur är så gjorde jag en ghost förra gången jag formatterat datorn och lagt in de viktigaste programmen så jag återställde datorn till det. Men innan jag kommit så långt i mina funderingar så visste jag inte om jag skulle bli galen eller inte. Men nu funkar allt perfekt. Datorn har blivt ungeför hundra gånger snabbare så jag är glad över att jag hade den där Ghosten.

Idag ser det ut att bli en vacker dag, men det finns moln på min himmel. Jag är sjuk igen. Halsen är helt igensvullen och det gör snoront att svälja. Men det går väl över kan jag tro. Nu ska jag dricka lite kaffe och se om inte svullnaden lägger sig av den varma drycken. Funkar inte det så tar jag till glass och kyler ner halsen lite. Vi får se vad som funkar bäst, varmt eller kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback