Turbo 3g my arse

Fasen vad irriterad jag är på mitt sega mobila bredband. Som jag redan tidigare berättat så stryper de ju hastigheten till 30Kb/sek om man överskrider en nedladdning på 5Gb inom en kalendermånad och hastigheten går inte upp förrän vid månadsskiftet igen. Ett vanligt gammlt hederliget uppringt modem går i 56Kb/sek så ni fattar att allt går segt som sirap.

Att betala räkningarna på internetbanken är inte att tala om så det får jag väl vänta till den 1/10 med att göra. Men jag förstår inte för allt i världen varför det ska göras så här? Jag hoppas och tror att de kommer ta bort när folk klagat allt för mycket. Visst, jag visste att det skulle bli så för de har mycket väl beskrivit åtgärden på hemsida och kontrakt. Men jag hade nog en bild av att skulle gå att surfa relativt normalt men det är ju hopplöst. Så nu ska man betala för full hastighet men bara få en bråkdel av den. Jag borde tänkt efter mer än en gång innan jag band upp mit på 18 månader.

För det där med Turbo 3g är ju rena nyset det med. Det är ytterst sällan man kommer upp i några vettiga hastigheter. Men men, nu är det som det är med den saken. Men det retar mig så in i Norden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback