Ludd i skallen och damm på golvet

Fan vad luddig i skallen jag är. Jag somnade nån gång efter att jag slocknade liksom. Nu sitter jag och försöker få ordning på om jag vill ha kaffe eller fortsätta sova eller ta en promenad (hahahaha, ja just de ja, jättetroligt) eller om jag bara ska lura omkring tills jag kommer på vad det nu är jag vill.

I tidningen kan man finna att det ligger glasbitar i den allra mesta maten nu för tiden. Allt från kyckling till falukorv av alla djur. För falukorven är väl ett djur? Vilken jägare har inte jagat falukorv liksom. Ligga där på passet, i gröna kläder och en ståltermos full med frugans goda kaffe och lurat på den farliga falukorven. Jodå. Sånt vet jag. Jag är född i stan så jag kan sånt. Men nog verkar det synnerligen obehagligt att finna glas i maten. Undrar hur det hela går till. Det är väl någon såndär djurmaffia som älskar djur så mycket att de släpper ut minkar till en säker död och kastar smällare på lastbilar med kött och allt vad de nu gör. Ni vet såna där ungar med för mycket tid och alldeles för mycket pengar som troligen själva kommer smaska död ko om 20 år och tycka att de unga dagarna var trevliga och spännande.

Äh. jag vet inte. Själv sitter jag och skiter fullstädnigt i det där eftersom jag har fullt upp med att lura ut hur högt jag vågar spela musik innan grannarna störs. Den där grejen vill jag inte vara med om mer. Samtidigt märkte jag i går natt att jo, det är vansinnigt lyhört här. Eftersom jag kunde höra dem prata. Alltså, jag hörde ju inte vad de sa. Men det var ett sånt där stadigt mummel i bakgrunden. Damen som bodde där tidigare hörde jag inte ett skvatt av men de här hörs. Inte alls på något otrevligt eller störande sätt. Men de hördes. Det måste ju betyda att jag hörs jag med. Och det är ju där problemet brakar loss.

Tja. Jag kom just på att jag ska läsa lokalblaskan medan jag brygger lite kaffe och sedan ska jag försöka få tag på människan med de långa benen. Går inte det så får jag väl lägga mig och dö eller nått :-) Men först tidning och kaffe. Jag skulle nog behöva dammsuga lite med. Inte vet jag hur det gått till men det ligger damm på golvet. Tänk så tokigt. Vad gör det där liksom? Jag har inte bjudit in det. Men damm gör ju som vi alla vet lite som det vill.

Free as a bird.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback