Nu är det som det ska igen

Helt klart falskt alarm. Jag var väl trött eller något. Men jag somnade på golvet så gott och när jag piggnade till efter några timmar smög jag mig in i sovrummet lade mig bredvid kvinna, katt hund och jag kände att det är ju precis så här livet skall vara. När jag sedan vaknade så fanns det bara den svart hunden och katten kvar i var sitt hörn och när jag sedan öppnar dörren ut i vardagsrummet så finner jag henne dä. I en av mina fåtöljer, stilla, tyst, läsande en bok medan Beatles spelar. Man sitter, jag läser tidninge och nyheterna och hon läser en bok som vi bara kände att vi måste ha den.

Det känns intellektuell på något märkligt sätt. Klokt. Tryggt. Frid i hjärtat även om jag känner en vag oro för mina helt plötsligt icke längre förekommande ekonomiska ramar. Det kostar på att vara kär, dricka rödvin, äta på restaurang och gå på fotboll. Men skit kring detta. jag har räknat på pengarna och det håller nog den är månaden med lite vettigt hushållande.Havregryn är ju gott ovh vatten finns i kranen. Busskort har jag. Dessutom ska jag ju till det där hemmet om några veckor så då lär ju inte stålarna rulla precis.

Så på det hela har jag ett alldeles underbart liv just nu.

Ett helt otroligt underbart liv.

Ett liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback