Från mitt hem

Nu tror jag nog att mitt hem bara saknar en enda sak för att bli precis som jag vill ha det. En soffa. Men nu har jag ju kommit på att man kan köpa snygga och hela, rena soffor på Myrorna. Det är inte samma skabbiga saker man fann där för några år sedan utan helt ok och de kostar dessutom inte mer än mellan 200-800 spänn. Så det får bli min julklapp till mig själv när pengarna kommer den 19:de.

Igår spenderade jag mer eller mindra hela jävla dagen åt att sätta ihop mina sängar och göra iordning sovrummet. Efter att ha kånkat upp alla delar från källarförrådet så var det bara att lista ut hur allt skulle sitta ihop och börja skruva. Inte det helt lättaste eftersom jag hade en söndrig skruvmejsel, men inte fasen ger jag upp för det. Men tid tog det.

När jag väl fått ihop sängarna kom jag på att de stod åt fel håll i mitt sovrum. Eftersson det är snedtak där inne så tog det någon timma att ändra om allt aftersom man inte vänder saker hur som helst i ett rum med just snedtak.

Men vilken ljuvlig känsla det var att lägga sig i en riktigt säng på kvällen, ligga och läsa lite och sedan somna. När jag sedemera vaknade hade jag inget alls av det där onda i ryggen som brukar plåga mig på morgonen. Desutom ser det betydligt mer ombonat i sovrumet med sängar än när man har madrasser på golvet.

Min lägenhet är smått förvandlad sedan jag kom på att jag allt kommer bo kvar här en längre period (hoppas jag) och började köpa gardiner, sätta upp lite mer tavlor och dessutom fick till sovrummet. Underbart.

Nu väntar jag på att mina två yngsta barn kommer på besök. Det ska bli skönt att inte behöva visa upp en "gåförbi-lägenhet" utan ett hem. Nu är det bara gästrummet som är lite stökigt. Men det tar inte lång tid att få ordning på. Det står en del saker där som borde vara i källarförrådet så jag får väl traska ner dit någon dag. Inte mer med det.

Nä, nu ska jag ta en kopp kaffe till. Jag börjar bli nervös. Det är så underbart när ungarna kommer att man vill dansa en lite nakendans i lägenheten, men jag nöjer mig med lite kaffe tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback