En helt ok dag än så länge

Up and about. Har, tro det eller ej börjat med städningen av det jag kallar mitt hem. Det rasslar i dammsugaren så att man tror att den ska spricka den stackaren. Men nu är jag klar med toaletten, har småbörjat i köket och dammsugit hallen. Det är myckekt kvar så klart, men det går väl undan för undan liksom.

Mina boendestöd skulle vara här vid 13.00 men de har inte dykt upp än. Men de dyker väl upp kan jag tro. Så jag sitter här och har det rätt så bra måste jag erkänna. Helt klart en bra dag idag än så länge. Kan ju beror lite på att jag fått ordning på mina mediciner igen. har glömt dem så många gånger de sista veckorna att det måste spela roll. Men nu har jag fått i mig dem som jag ska i några dagar. Plus att jag sovit ordentligt hela dagen i går och faktiskt i natt med. Var ju bara uppe en snabb sväng för att pinka och kolla nätet, men sen somnade jag som en sten igen.

Senare ska jag in till stan och handla åt tant mamma och även åt mig själv. Gott att ha fått pengar igen. Pensionen ramlade ner igår på kontot så jag är nöjd som ett litet barn. Det enda är att jag har halkat efter med både hyra och Internet/mobil-räkningen. Fick just ett sms från Tele2 som hotade stänga av abbonemanget om jag inte betalade å det snaraste. Tappade visst greppet på betalningarna en smula när jag var sjuk. Men allt det där ska jag fixa idag tänkte jag. Vore inte kul att bli utan mobil eftersom jag inte har någon annan telefon och en tillvaro utan internet vågar jag inte ens tänka på. För att inte tala om att bli vräkt.

Nä. Nu ska jag nog ringa mina boendestöd och fråga vart de tagit vägen, dricka en kopp kaffe och sedan så sätter jag mig väl och väntar troget på en stol.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Aj, nä vissa räkningar ser jag till att ALDRIG vara sen med, tex hyran.....internet betalas via autogiro så det sköter ju sig självt s.a.s. Däremot har jag varit sen med elen ett par månader nu, men jag är ikapp mig nu i.o.m att jag fått ändrade förfallodatum.

Postat av: Wob

Räkningar är till för att fälla skog. Inget mer.

2009-02-22 @ 17:29:56
URL: http://wob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback