Mera, mera rätta tankar

Ja jag vet att ni är förbannat trötta på Morrissey nu. Kanske var du det redan förut, kanske har du blivit det genom mig. Kanske skiter du totalt att klicka igång videon och det är väl troligast kan jag tro. Men jag är så kär i karln. Alltså, inte i mannen utan i människan. Elvis, Lennon och Sinatra plus en del andra har redan berättat för mig hur livet är. De har format mig. Men så upptäcker man att "hey, jag är inte färdig, det finns med att lära mig". Så det har jag upptäckt. Precis som när jag upptäckte Dylan för nått år sedan, eller när Sundström berättade för livet om mig, eller när Cornelis lärde mig att bli en tänkande människa.

Så. Morrissey gör allt det där för mig just nu och jag kan inte hålla mig från att predika. Det är liksom det jag gör i livet. Berättar för andra hur de ska leva sina liv :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback