Tankar om det mesta

Jag har funderat en smula. Jag satt på bussen och vad annat kan man göra liksom? Runka? Det finns de som har provat och det har ju sällan fallit väl ut så jag är måhända en smula enkelspårig men jag tänker.

Jag är verkligen ingen bra Svensk. Jag förstår mig inte på Nationaldagen eftersom vi faktist har en riktigt som heter Midsommar. Flaggan? Snygg. Trevlig. Men det allra värsta och löjligaste jag visste när jag gjorde lumpen var att hela jävla regementet var tvungna att ställa sig i givakt när flaggans hissades och när den halades. Jag var stolt över att tjäna mitt land som signalist (mest eftersom det tyder på en viss intelligens att vara bataljonssignalist) men jag hade ingen som helst lust att döda nån. Men att stå där på den där ödsliga planen och leka millitär bara för att en tygstump åkte ner. Nä. Inget för mig.

Jag ser ingen som helst mening med ett Konungahus i 2000-talet. Nä, jag förstod det inte på 1900-talet heller. En familj som ÄRVER sina privilegier. I ett civiliserat land??? Hallå. Vad hände? "Men, det har ju alltid varit så, det är tradition, det är det som limmar ihop landet". Jaha. Åh fan. Det är DET som gör det. Det har alltid varit så. Ja men för fan, varför får jag inte slå mina barn, kvinnor och supa på jobbet. Så har det också varit. Varför bor vi inte i grottor? Eller i alla fall i små jävla stugor av trä med en takhöjd på 75cm och äter barkbröd? Och, Bernadotte. Låter JÄTTESVENSKT. Lika Svenskt som Ahmed eller Manzoorie.

Nä, jag fattar inte vad det är som gör att folk röstar på Alliansen. Alls. Men ve den som inte gör det. Jävla kommunist. "ja men jag är ju bara sosse". Fan heller. Du är en bakåtåtsträvare. Mindre skatt, mer yrkesmillitärer, mindre invandrare. Fruktansvärt mycket invandrare. Otroligt mycket mindre homosexuella. Helst inga alls.

VAD är det som är så svårt med att acceptera homosexuella? Jaha. Så två skägg pussas. Men för helvete. En bög skulle aldrig ha skägg. De är för smarta för det. Min kära mor och jag hade en diskussion om det där och hon kunde inte bestämma sig för vad som var mest äckligt. Två karlar eller två kvinnor som ligger med varandra. Ja jag vet ju vad jag tycker men det är en annan sak. Jag råkar vara vansinnigt hetersosexuell. Jag röstar alltid på två kvinnor så länge jag får vara med.  Men inte fan rår jag på det. VAD spelar det för roll hur folk ligger med varandra? Vill folk knulla getter? Men låt dem göra det då, så länge geten är med på det hela. Homosexualitet handlar inte om att knulla. Det handlar om kärlek. Sen vill man så klart knulla den man älskar. Eller finner sig attraherad av. Så klart. Men jösses. VAD är så farligt? Tror du att de ska hoppa på dig och ligga med dig på bussen? Sorry, de flesta våldtäktsmän är vita män som knullar kvinnor totalt mot deras vilja.

Mindre aborter. Helt inga alls. Aborter dödar liv. Yeps. En slemklump på 5 cm är ett liv och det är flugan du så lätt dödar för att den surrar kring grillköttet på en junikväll med. Men för helvete. Låt kvinnan som gör den där aborten ta det beslutet själv. Det är hon som ska leva med tanken resten av livet och jag kan ge mig fan på. FAN på att hon gör det med.

Mer regler. Ett parti som Folkpartiet har mage att kalla sig Liberaler och sen vill de kontrollera vartenda sekund av ditt liv. Hey, har de inte missat att Googla på Liberal??? Wikipedia för fan.

Centern. Prata inte om centern. Finns det nått som de orkar tro på mer än tre minuter? Nya Moderaterna? Nya? Vad fan är nytt förutom att Bohman hade hår och bar kniv? KD. Låt mig inte ens börja tänka på KD. Låt mig inte tänka en sekund på KD. Snälla.

Så de där 4 partierna sitter och bestämmer hur du ska leva ditt liv och sen har de mage att klaga på att sossarna styrde landet med regler. FLUMSKOLA. Ja den där jävla millitärjönsen måste ju trots allt ha gått i den själv eller? Men han saknade väl agan. En smula pisk på fingrarna från en fröken i nylonstrumpor och knälång kjol är väl precis vad den lilla, lilla, lilla mannen drömmer om. Men. Det är vad Svenska folket vill. Mer av allt så länge det inte drabbar deras egna ADHD son. Fan. AGA för helvete. AGA, mer kunskap åt folket, så länge vi inte låter barnen tänka en enda tanke själva.

Sen har vi SD. Står för Sverige Demokraterna. Demokrater? Men??? DE VILL JU AVSKAFFA DEMOKRATIN? Vad är det som jag missar? "Låt Sverigen vara Svenskt". Men hur i hela jävla fridens namn ska ett land kunna bli nått annat än det är? Ett land är inte färgen på de som bor i det. Det är ett streck på en karta, en teckning. En idé. Inget annat. Om så hela landet vore kolsvarta eller bruna eller gula eller blåa så vore Sverige Sverige. Det vi kallar vårt land nu är INTE samma sak som bonden Magnus kallade sitt land 1348. Det utvecklas. Det kallas mänsklighet. Att inte skita i sitt eget kök. Att blanda gener. Idéer. Tankar.

Men det riktigt roliga i det hela är att alla är livrädda för invandrare. Ja alltså, inte vita invandrare. Bara folk med annan färg. En Norrman som flyttar till Stockholm var ju nästan redan Svensk innan han kom. En Dansk? Tja, de är annorlunda, lite som skåningar. Men de är ju så glada så det spelar ingen roll. En Finne? Hej. jag bor i Borås. Hela staden är full av finnar och ska vi snacka om misslyckad integration så kan vi prata finnar hela dagen. De har bott här i 48 år och kan bara sägas hej och tack på Svenska. Och då bryter de då jävligt att ingen fattar vad de sa ändå. Men de är helt accepterade. Ännu roligare. De tycker inte om invandrare. Vad ska man säga????

Men ve den jäveln som är arab, eller jude, eller japan, eller korean, eller afrikan eller överhuvudtaget nått som inte är blåögt och blont eller hetersexuellt. . Det spelar liksom ingen roll om han eller hon lär sig perfekt Svenska, lär sig att titta på melodifestivalen och dricker taskig grogg på fredagen. HAN ELLER HON ÄR INTE SVENSK. Kan inte bli det, deras barn kan inte bli det och deras barn i sin tur kan inte bli det heller.

"Men de begår ju så mycket brott". Ok. Låt oss titta på det en smula. Palme sköts. Kurd-spåret var spännande. men så visar det sig att det var en nersupen knarkare som heter Petterson som gjorde det. Clark Olofsson. Vit. Svensk. Tonni Alldén. Vit. Svensk. Lasermannen. Vit. Svensk. Anders Lindbäck, Vit. Svensk. Helge Fossmo. Vit. Svensk OCH kristen. Anders Eklund, vit, Svensk. Tony Olssson. Vit. Svensk. Ulf Olsson. Svensk. Vit. Jacob Johan Anckarström, Vit, Svensk. Vet du inte vem Ancarstöm var.? Nädu. Sorry för dig. Läs en bok då. Daniel Hansson. Vit. Jättesvensk. Leif axmyr. Vit. Svensk. Hampus Hellekant. Vit. Svensk. Jöns Göransson Ramberg. Vit. Svensk. Rune 57 som spöade upp frugan i lördags så att hon hamnade på akuten. Vit. Svensk. Carl XII. Vit. Svensk och den största massmördaren i landets historia dessutom helt utan anledning. Hotet fanns liksom inte. Vit och.. eh... Tysk. Fast Tyskland är ju helt ok. Tyskland är ok. Jag menar, vem känner inte en trevlig Tysk?

Listan kan göra enorm. Det är ju för fan inte de bruna, gula, svarta, gröna, blåa vi ska vara rädda för. Det är de VITA; SVENSKA MÄNNEN. Det är de som är farliga för dig och för mig. Men det spelar ingen roll. För ingen tror mig ändå. Alla tänker att bara jobbfrågan är löst och SD får lite mer röster så blir allt bra. Mindre invandrare, mindre homosexuella och fram för allt. Mindre. MYCKET mindre folk som faktist tänker en smula längre än den egna kuken, den egna ögonfärgen och den egna plånboken.

Liksom bara. ÅHHHHHHH

Kommentarer
Postat av: Victoria

Fy fan vad jag bara älskade att läsa det här inlägget. Nu ska jag tänka massa kärlek till dig heeeeeela dan! :D

Postat av: Wob

Oj. Tack!!!: Jag trodde att nu jävlar har jag gjort bort mig totalt och hela världen kommer hata mig men tydligen så har redan en klok människa fattat lite av vad jag försökte säga med allt mitt svammel.



TACK!!!

2009-02-24 @ 06:40:08
URL: http://wob.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men du, du är väl alltid klok!? Du tvivlar väl aldrig på det?

2009-02-24 @ 14:59:58
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/
Postat av: Wob

Återigen tack. Men jag vet ju att jag använder ett lite mustigt språk och gärna en gnutta ironi och att en del kan ta väldig illa upp, speciellt de som inte alls tycker som jag och som jag därigenom anser vara idioter. Men jag har all respekt även för idioter. Jag försöker ha respekt för alla, det är liksom själva grundfundamentet i allt jag gör.



Så som sagt, jag var en aning orolig.

2009-02-24 @ 19:07:10
URL: http://wob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback