När WoB leker visp

Ja jäklar i backen vad jag har städat. Bort med ljusstakar, damm, smuts, inrökt luft, katthår och allt annat som förpestat mitt lilla slott såhär efter alla helger. Nu fattas bara en djuprengöring av mig själv och att jag någon av nästkommande dagar tar itu med den vidrigt stora högen med tvätt som jag samlat på mig så kan jag fira in att våren år på gång.

Men det var värstans vad det började snurra under kalufsen av allt städande. Jag är visst inte helt ok efter den stora tarmrensningen häromdagen. Magsjuka tar ett tag att skaka av sig märker jag. Riktigt skakig blev jag i armar och ben. Men, det var det sannerligen värt.

I morgon är det årets första terapisession. Nya tag och allt det där. Efter det är det tänkt att jag ska träffa mina boendestöd. Även det för första gången i år. Jag känner mig nästan lite taggad i att ta tag i alla mina personliga misslyckanden och tillkortakommande. Fast, gör man inte alltid det såhär i början på året? Sen sitter man i december, tilltuffsad av livet och undrar vad fan som hände.

Nope. Jag tänker inte säga att "i år blir det minsann annat". Nä, det brukar vara döfött. Men jag ska göra mitt allra bästa för att det ska bli ett bra år. Så kan man väl säga i alla fall? Det är ju liksom ingen som lär göra det åt mig, jobbet med att bli en bättre mäniska. Nä, det slitet får jag allt göra själv. Men en liten bit på vägen borde jag komma i alla fall. Nästa år fyller jag 40 och det vore kul att säga att man är någorlunda mogen då.

Jaja, än så länge är jag bara 38 och då får man vara omogen. För det har min mamma sagt. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Ja herregud, du är ju bara barnet....kom igen när du är gammal och erfaren som jag.....och MOGEN glömde jag säga, att JAG är mogen alltså hohohoho :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback