Smakstart

Första dagen på året har snart gått. Eftersom jag somnade först nån gång vid 7 tiden i morse så har jag tillbringat största delen i min nybäddade säng och myst. Eftersom hela världen har gått på sparlåga idag så har det känts helt rätt.

Det var underbart att vakna och inte ha ens en gnutta baksmälla. Det är inte så dumt det där med att inte dricka. Nja, alltså. Det är inte så dumt att dricka heller. Det måste jag erkänna. Men det har gått upp för mig att det blir så mycket trevligare när man gör det med måtta. Eller inte alls. Kaffet smakar liksom bättre på morgonen då.

För att vara en så isolerad människa som jag är så har jag fått märkligt många Nyårsgratulationer på mobilen och på nätet. Inte illa. Sånt värmer.

Nu ska jag bara ta det lugnt, titta på tv och kanske börja på en bok som jag köpte häromdagen. En bättre början på året kan man väl inte önska sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback