Det regnar mellan skurarna

Äsch. Det är en såndär dag. Det var ungefär det första jag tänkte när jag vaknade sent omsider, lagom till att resten av världen satte sig till lunch. Men, för tusan böfhlar, inte ska det ställa till det så vansinngt med tanke på att det är lördag och allt. Men nog är min lilla värld i perfekt samklang med världen där utanför mina fönster, lite grå och regning sådär. En dag att bara finnas till på liksom.

Så, jag har fyllt dagen med att röka, dricka kaffe och bara vara. Men nu har jag bara varit så mycket att det är dags att vara lite mer. Så en duch och en bussfärd står framför mig i tankevärlden. Sen får vi se vad det blir av det hela. Fast om jag inte tar mig utanför lägenheten i dag så blir det inget cigarettbolmande till kvällen eftersom min tändare är tom och jag har bara två tändstickor kvar. Det var efter ett idogt letande som jag fann de där tändstickorna i går kväll. När tändaren lade av så fann jag mig utan eldon och en viss nervositet infann sig eftersom jag inte kan tänka mig att inte röka mina tusen cigaretter om dagen.

Men efter att jag vänt upp och ner på hela lägenheten så fann jag en ask tändstickor i en låda. Den där asken kom i min ägo i samband med mitt äktenskap. Den låg nämligen i hotellrummet som vi hade att disponera vår första natt som make och makarinna. Asken sparades som ett litet minne tillsammans med nån tvålbit och vad det nu var. Och nu kom tändstickorna äntligen till användning. Jag visste väl att jag skulle ha någon nytta av det där äktenskapet till slut.

Ute faller regnet och här inne dansar dammråttorna på golvet. Min kära livskamrat Chips, katten, fäller som den värsta skogshuggare och jag dammsuger frenetiskt varje dag för att finna att det är lika hårigt dagen efter igen. Men jag ger mig inte och ska nu dra fram dammusugaren och göra lite nytta innan den där duschen.

Vad allt ska man inte hitta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback