Under tiden jag funderar

Ännu en dag har tagit sin start alldeles för sen här i mitt lilla hem. Natten har varit full av god sömn även om jag drömde lite otäckt mellan åt. Bland annat var min äldsta son inblandad i någon olycka av något slag och det hela gick bra förutom att han blev alldeles randig över hela kroppen, lite som en zebra. Mycket märkligt det hela. Fan vet hur det gick till det hela. Sen drömde jag om salig far och vi hade ett våldsamt gräl som slutade med att jag tog "makten" över honom och efter det kom vi vansinnigt väl överens Så jag har haft fullt upp hela natten.

Eftersom jag tog full dos av mina sömntabletter igår kväll för att verkligen kunna sova så har jag inte hört mina två väckarklockor alls utan sov så gott till 12-tiden. Inte helt lyckat med tanke på att jag planerat att ta mig till Motivationsenheten på morgonen. Men men. Det är som det är med det där.

Igår kväll fick jag finbesök av min före detta fästmö. Vi satt på balkongen och drack kaffe och måhända att jag var ett utrtist sällskap eftersom jag inte så så mycket, men jag fann det ytterst trivsamt att bara sitta och bliga på måsarna, sörpla kaffe och röka i trevligt sällskap. När hon och hunden troppat av så lade jag mig för att sova och vips återvänder vi till början på berättelsen.

Så nu sitter jag återigen och dricker kaffe, kollar runt på nätet och trivs rätt så bra med livet måste jag erkänna. Trots allt som vägrar falla på plats. Men det gör det i sinom tid känner jag. Just nu så tar jag lite timeout från livet och bara är. Lyssnar till Lennon och funderar på att ta tåget till Knalleland för att strosa runt i affärerna och drömma om att köpa saker som jag inte har råd med. Allt det andra får vänta lite.

Kanske börjar jag städa köket idag. Kanske gör jag det inte. Visserligen behövs det sannerligen. Köksfläkten är en saga med allt flott som har fastnat på huven och hörnan där jag har mina kaffekokare, jo jag har två, min vattenkokare och tekokaren är än så länge mer eller mindre outforskad. Där bak kan vad som helst gömma sig är jag rädd för. Så det där får jag väl ta tag i. Någon gång.

Nä. Innan jag tar några stora beslut så ska jag dricka lite mer kaffe och känna in dagen. Först då så kan jag bestämma inriktningen på dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback