Rapport från fronten

Ännu en solig dag på rehab. Livet är lekande lätt för tillfället förutom vissa små irritationsmoment men det kan man stå ut med. Jag sover som en stock på nätterna utan sömnmedicin, dagarna är fyllda av lugn och ro och lite allmänna göromål. Igår spelade vi kubb i trädgården och snattrade runt lite allmänt. Idag så ska jag tvätta, ha terapisamtal och dessutom får jag besök av polare R och kusin Esko framåt kvällen. Inte illa alls.

Tillvaron här är tämligen enkel. Man äter, sover, umgås och tittar på tv eller tar en promenad. Det hela underlättas ju av att vädret är perfekt med lagom varm sol. Det där regnet som ska komma enligt väderprognoserna får gärna hålla sig härifrån.

Vi har fått lite tillskott till vår lilla skara av småtrasiga människor. Jag är förbannat glad att jag redan har gjort den där första urjobbiga veckan när allt var nytt, abstinensen rev i kropp och själ och man inte ens fick gå ut och röka på egen hand. Nu känner jag mig vederbörligt upprensad och kan knata ut i livet lite som jag vill så länge jag berättar vart jag ska och när jag återkommer. Klockan 19.00 måste alla vara inne men det går att förhandla om det där med.

Jag lurar lite på att klippa mig. Det vore gott att bli av med allt överskottshår på skallen som ställer till det estetiska för mig. Inte för att jag är speciellt vacker, men man vill ju göra vad man kan för att vara någorlunda presentabel. Att klippa sig helt nykter vore en ny erfarenhet. Det har jag inte gjort på 10 år ungefär. För det allra mesta har jag ju klippt mig själv och det har funkat hyggligt. Men det är onekligen en fördel att klippa sig hos en frisör som vet vad det gör. Tja, jag får se vad dagen bjuder på.

Nä. Nu ska jag ragga upp lite kaffe och sätta mig på baksidan av den vackra gamla byggnad vi är inhysta i och bara koppla av tills det är dags att äta.

Kommentarer
Postat av: Irene

Du är visst vacker, du är fantastisk. O jag är såååå stolt över dig. Kram

2009-06-03 @ 09:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback