Så fick jag min superkropp

Måndag. En hel helg efter veckan har gått och blivit en ny vecka. Jag sitter hos min tant mamma och lyssnar på tv och funderar på hur i hela fridens namn jag hamnade här. Hallå. Jag var nyss i Viskafors. Det var nyss onsdag. Det var nyss juni och lika nyss igen kommer juni att bli.

Jag borde nog äta tror jag. Men jag vill inte. Kära mor har rantat hela dagen och kvällen och natten och muttrat samma mantra. "Du måste äta". Jo jag vet. Men jag vet inte. Tror jag åt i fredags, men jag är osäker. Kanske är det så. Troligen inte. Men jag röker. Cigg efter cigg ramlar ner i lungorna på mig. Sätter sig tillrätta på aveolerna och gottar sig, förhindrar syre att nå blodet. Pumpar korppen full med gift.

Nä. Jag ska nog äta lite tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback