Mitt liv ...

Mitt liv håller på att ändra sig. En stilla suck. Brisen från pamfletten du tog hem från resebyrån. Den där alla färger är blå. Doften av sand och dött hav. Varje sekund är värd en stilla tanke. För det är så. Jag är lycklig och jag är det på grund av musik. Hur en lat man kan förvandlas till en ZLATAN. På en sekund. Lennon gav mig Nilssom och Nilsson gav mig lycka. Som vanligt får jag tacka Lennon. Elvis ler. Han vet att han gett en simpel människa rikedom. En melodi som spelas gång på gång. Som jag blir lycklig av. Sprittande lycka. Sån som man drömmer om. Som får en att dricka. Peta piller. Knulla. Knulla kvinnor man inte möter. För att de har fräknar. Mörkt hår. Vacker rumpa eller helt enkelt betalar ölen.

Vackrare blir inte livet än den här låten. Den får mig att hoppas. Att sluta gråta, att skratta. Att dansa i min morgonrocken. För att den är så vacker. Inte undra på att Lennon söp med Nilsson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback