Eftertaxering

Jag har fått en pinne i pannan. Rakt in hamnade den och det värker där den satte sig fast. Att gå i skogen kan bli komplicerats. Livets djungel förstår jag mig då rakt inte på. Från att vara på 56:e våning är fallet inte så långt bort. Man bara går lite planlöst och vips faller man och slår sig så hårt som man bara kan göra från den höjden.

Min yngsta son var här. Vi var i skogen och pratade. En man skällde på mig för att han klippte gräset, där mitt i skogen. För att min hund skiter i skogen, att han får plocka upp det. Även när jag betygade att jag alltid plockar upp Kitas fekalier fortsatte han skälla för att det var hans skog. Eller vad det nu handlade om.

Idag så fick jag en annan utskällning. En jag inte heller förstår. Men istället för att bli förbannad, som jag blev på mannne som klipper gräset i skogen så blev jag förbannat ledsen. Just för att jag inte förstod. Alls. Ibland kan man sköta alla papper enligt reglemetet men ändå finna sig bli utskälld av någon för att man tidigare slarvat med dem.

Så jag förstår inte. Alls.

Men ändå så har dygnet varit underbart. Så många skratt. Så mycket glädje. Så mycket kärlek. Orolig sömn men rolig vakenhet.

Så tack kära son. Tack för dagarna och kvällarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback