En bra dag helt klart

Ibland vaknar man och finner världen alldeles förtjusande. Strålande av sol och vänlighet. Som om inga problem finns eller kommer finnas någonsin. Det är rätt så trevligt att börja en dag på det sättet. Synnerligen trevligt. Kaffet smakar bättre än vanligt, hunden fäller nästan ingenting och katten drar sig mot benen där man står och drar in den friska luften från ett öppet köksfönster.

Idag är en sådan dag. När allt klaffar och stämmer. En dag fylld med känslan av att leva i en god värld.

Eftersom jag väntar besök idag så får jag nog dammsuga lite. Mer blir det inte. Jo, du såg rätt. Besök till mitt enkla hem. Först en gammal god vän med vidhängande äkta hälft som kommer och besöker en gammal man och sedan min yngsta son som förbarmat sig över sin enkla fader och brakar in i mitt hem.

Med tanke på att jag haft sidådär 10 besök sedan jag flyttade in för 2 år sedan så känns det som rena rama invasionen. Inte illa alls. Inte illa på något sätt.

Men före allt det där dammsugandet så ska jag ta jycken på en liten runda ute i det vackra vädret.

Livet är banne mig inte alls så pjåkigt en solig aprildag som det är en regning novemberdito.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback