När jag kysser mig på kinden

Ibland finner man ingen ro i sömnen även fast man sover djupt och hårt. Det spelar ingen roll hur mycket världen står på offline, att vakna tar bara tre mikrosekunder och när man väl gjort det finns det ingen återvändo. Drömmarna blir till verklighet eller om det är den verkliga heten som är en dröm?

Idag är ingen bra dag. Alls. Den är krånglig och envis och gör inte det allra minsta vad jag ber den om. Dagen är som Pippi Långstrump och ska vi vara ärliga så är hon väl rätt så jobbig?

Men jag får väl dricka lite kaffe, försöka hitta mig själv igen. Det var lätt igår att tro att jag var mig men idag är jag nog faen någon annan. Det blir en kort, väldigt kort, tur ut med hunden och sedan ska jag lägga mig på min bädd och sova bort allt det som gör ont för stunden. Jag kan bara vara väldigt tacksam för att jag kan ta det valet och inte behöver stånga mitt huvud mot världens alla väggar. Vi lever i en förbannat god värld, när man tänker på saken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback