Trött och tröttare

Trött. Jättemycket trött. Så trött att jag knappt orkar känna efter hur trött jag är. Så därför skrev jag givetvis att jag är pigg piggelin på min statusrad på fejan. Igår skrev jag att jag har en snopp. Sådant roar mig. Jo, jag vet, tack, jag är väldigt lättroad. Men ändå.

Igår levde jag det ljuva livet. Helt enkelt eftersom det ramlade ner en massa pengar från försäkringskassan, rakt in på mitt vidlyftiga bankonto. Jag festade på en Big Mac meny på en av stadens Mc Donalds, köpte en liten behändig säck hundmat och en lite mindre säck med kattmat. Mjölk och kaffe. Ah, det ljuva livet passar mig bra.

För det så tog jag tillsammans med en väninna (heter det så även för oss karlar när man har en kvinnlig vän?) runt i staden och njöt av solen när den visade sig och huttrade när den gick bakom de allt för många molnen. Vi köpte kaffe på en av stadens alla kafferier men när kaffet visade sig färga av sig på fingrarna så valde jag att avstå att dricka det. Tur att man är en slarver och råkade spilla lite ur den käcka pappersmuggen. Va fan liksom. Kaffe ska väl inte färga av sig på fingrarna? Eller har jag missat den notisen i tidningen?

Kvällen spenderade jag genom att gå med hunden, äta nyinköpt falukorv och dricka mig berusad på folköl. Det är gott att ha pengar, var en tanke som ofta ven genom mitt huvud tämligen ofta under den tiden jag var vaken. När jag väl somnade så var livet lite lagom rött och vackert.

Men, kväll blev natt som blev till morgon som blev till förmiddag och här sitter jag nu och ska hjälpa mina vänner att flytta bohag. Det brukar betyda att man ska lyfta tunga saker långt och under besvärliga förhållanden. Vad allt ska inte en stackars sotarpojke vara med om.

Men, nu är det nog dags att dricka upp kaffet och sätta lite fart kom jag på.

Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback