En helt vanlig dag i ett helt vanligt liv

Det snöar ute och jag känner mig tung och trög. Kaffet lyckas inte frigöra mina tankar så jag får väl hoppas att det lossnar av sig självt under dagen. Vis av gamla erfarenheter så vet jag att jag inte bör dricka för mycket kaffe eftersom det får mitt hjärta att slå som en stånghammare och svetten att bryta fram i min panna. Men en kopp till kan (nog) inte skada.

Jag sov hur konstigt som helst i natt. Drömde en massa skumma saker som jag tog med mig när jag vaknat. Det tog en stund innan jag rett ut vad som var dröm och vad som var verkliga livet. Men nu har jag nog fått ordning på det hela tror jag.

Mina två djur, hunden Kita och katten Chips, kommer allt mer överrens. Eller det var väl att ta i kanske. Snarare har de lärt sig att ignorera varandra. De håller sig på varsin kant. Dock blev det lite liv i luckan igår när jag lekte med Chips och lät henne jaga reflexen av min klocka på väggen. Kita tyckte nog att Chips skuttade omkring lite för mycket så hon började skälla. Kanske inte helt uppskattat klockan 23.30 så det fick bli att säga åt Kita att lägga sig ned vilket följdes av en trumpen hund som luffsade ut i vardagsrummet och lade sig med en duns.

Nu är det väl dags för en dusch och sedan ut i snön för att bege mig till affären för att införskaffa katt och hundmat och kanske något att tugga på för mig själv. Tvättid måste jag sätta upp med. Jösses vad jag har saker att göra för att fylla mitt liv med mening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback