Huru vår hjälte övar på veklagan!!!

Helvetesjävlarskitbussar!!!!! Jojo, så gick det med mina vackra ord om att inte bli förbannad över saker man inte kan göra något åt. Jag var inne i stan för att handla lite, bara lite snabbt och hade lämnat jycken kvar hemma med bara katten som sällskap för första gången. Alltså växte mitt dåliga samveta allt som jag gick där och strosade. Resultatet var att jag ville hem så fort som möjligt. Givetvis, GIVETVIS, kommer inte busshelvetet i tid.

Till saken hör att det knappast är första gången bussen inte går i tid från busstorget. Det händer liksom titt som tätt och allt det där hade jag i bakhuvudet där jag stod och frös med typ tusen andra. 10 minuter efter att bussen skulle gått rullar en buss in. Men med fel nummer. Efter mycket om och men ramlar en oerhört dryg busschaufför ut och förklarar att han inte visste något om något och här skulle minsan inte frågas något.

Nu flög toppen av mig och jag ringde raskt till kundtjänsten. Lyckligtvis lyckades jag hålla mig lugn när jag pratade med den alldeles förtjusande damen i andra änden, förklarade att busshelve... bussen inte kommit. Hon visste då rakt inte vad som hänt heller men skulle kolla vad som hänt.

Sent om sider dök en buss upp, med en chaufför som faktiskt ville köra oss alla till våra hållplatser.

Men nu är det banne mig jag som ska skriva en lista på allt som jag tycker är fel och vint på den där busslinjen. Det är ytterst sällan bussen kommer i tid. Jo, jag vet, det är halt nu. Men det gäller vilken årstid som helst, vilket väder som helt. När man dessutom frågar chauffören vad det beror på så får man allt som oftast en utskällning för att man stör dem och får veta att passar det inte så kan man gå av. Serviceyrke någon?

Att man dessutom inte kan förlänga sitt månadskort här utan måste in till stan för att göra det gör inte saken bättre. De tar dessutom inte kontanter på bussen och sms-biljett funkar inte heller här ute. INGET funkar här ute känns det som ibland.

Visst är här fint med Viskan och skogar och fan och hans moster. Men den lokala handlaren försöker nog fan skinna alla som kommer in. Snart tar de nog inträde i affären tror jag. Bussen går lite som den vill och chaufförerna är otrevliga, det snöar för mycket och snöar det inte så regnar det och om det inte gör det så är det torka. Himlen är för grå eller få blå eller för svart. Träden skräpar ner och grannarna luktar konstigt.

JAG VILL HEM TILL STAN!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback