Kanske skulle

Ännu en dag mitt i livet. Inte något speciell dag, inte vad jag vet än i alla fall. Måndag visserligen, det kanske betyder något. Kan jag tro. Men här i min lilla bubbla är det ständigt lördag.

Planer har jag inga, mål inte heller. Dagen får rulla på som den vill och sen får jag se vart jag hamnar. På tv visare de något som ser väldigt ansträngande ut. Pojkar som åker nerför en backe med en massa, massa pucklar. Det ser ut som om de hela tiden ska sätta sig på baken men så fjädrar de med benen och vips är de på benen igen. Ytterst roande. Inte.

Nä. Jag tar nog en kaffe till, tar på mig lite kläder och ramlar ut i snön med hunden. Lite frisk luft kan nog inte skada tro jag. Så att jag får lite fart på tankar och blod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback