Barnarbete borde vara bra

Tänk en del saker förstår jag inte. Troligen för att jag inte vill.

På tv kan man se Persbrandt med sur min prata om att en massa barn behöver jobba. Samtidigt säger andra att man inte mår bra av att inte jobba. Ska barn må dåligt?

Men det är väl ok. Man ska jobba när man vill. Eller? Hur var det nu? Ska man jobba när man är gammal nog att tycka att det är det viktigaste i livet? När är man så gammal? Jag är visst barn.

Så vi tycker att alla ska jobba för att annars blir man sjuk. Även om man råkar vara sjuk från början. Men man ska jobba. Men barn ska inte jobba. De ska??? Vad? Gå i skolan för att lära sig att man mår dåligt om man inte jobbar? Så alla försöker jobba sig rika för att kunna gå i pension när de är unga nog att kunna njuta av livet. Men om man nu njuter av livet när man jobbar så behöver man väl inte gå i pension? Det verkar ju korkat att jobba hårt för att ha råd att må dåligt?

Nä, vissa saker förstår jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback