Mitt stressande jag

Nämen så tokigt det blivit. Dag har blivit natt, natt har blivit dag och mitt i allt sitter jag och har inte fått något gjort. Inte för att jag är missnöjd, men lite förvånad. Jag hade ju så storslagna planer för dagen så blev det bara sovande av det hela.

Men nu minsan. Nu är jag på gång. Jomen. Här ska det göras ditten och datten. Full fart. Eller nått. Axeln beter sig som den ska igen förutom ett svagt molande. Men det kan man stå ut med. Värre är det med det märkliga godissuget jag fortfaraden lider av. Tänk om jag är gravid? Nä, det kan jag inte tänka mig. Men det där suget måste minsan mättas känner jag. Så det får bli en kopp thé, en dusch och sedan ska jag in till La stada för att handla lite. Tar nog vägen över apoteket med. Det är alltid bra att ha lite värktabletter hemma har jag märkt.

Så min dag är lika spännande som alltid. Full av fart och fläkt. Rena yrvädret är man. Som en virvelvind i en lövhög om hösten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback