När tuppen gal

Vad ska man säga när någon säger att det man gör är bra? Tack! Räcker det när man blir så glad att man blir alldeles varm inuti? Eller ska man studsa runt i världen och tacka molnen och stjärnorna och den stekande sommarsolen, gräset som växer och haren som skuttar över snön? Jag vet inte. Det har jag aldrig gjort för det är ärligt talat ytterst sällan någon tycker jag gör något bra.

Men nu är ett sådant där tillfälle.
En "medbloggare" Urban Cat, har gett mig en "Sunshine Award". Även om jag personligen har svårt att se solsken i min studtals mycket dystra och ofta elaka blogg så tackar jag och tar emot med glädje. Speciellt eftersom det är från en bloggare som faktiskt betyder något, som skriver så att man ibland kan se elden i bokstäverna och som inte är rädd för att säga saker som de är.

Motiveringen löd: "WoB ska blomsterbombas, för sin överfeta språktalang! ...dessutom har han en hel del att lära mej om livet!"

Vilket givetvis inte är sanning men jag bockar och bugar ändå.

Nu är det tänkt att jag själv ska utse hela 12 bloggare. Fan, jag tror inte jag läser 12 bloggar ens. Så jag väntar lite med det. Funderar och bidar min tid. För jag tycker nog att man inte ska sprida och slösa sådant här hur som helst. Då tappar det sitt värde och saker utan värde är ju inget att få. Även om man säger att det är tanken som räknas så är väl tanken bakom att ge något värdelöst rätt så elak?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback