Barn vs. vuxna

Tänk om man vore som ett barn på morgonen. De skuttar ur sängen vid halv 7 på morgonen, sprudlande av livsglädje. Livet är fullt av möjligheter och det gäller att hinna med så många som möjligt. De sover ena sekunden, vakna nästa. Själv behöver jag en startsträcka på 1 timma och 5 koppar kaffe, en dusch och ytterligare 2 koppar kaffe. Plus en cigg och en snus (jag vet, men inte ens det kan jag bestämma mig för, röka eller snusa. Båda ).

jaja, de växer ju upp de med och får känna på det. Smaka på livets elände och besvär. När det värsta problemet inte längre är att man inte får titta mer på Ninja Turtles, utan att man inte fått den löneökning man drömde om, inte det huset man planerade för, och inte den maken man trodde sig ha rätt till.

Då får de se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback