I dödskuggans dal

Jag har vandrat i dödsskuggans dal, eller vandrat ialla fall. 2 timmars relativt rask promenix med Hulda Hustrun. Vi tog vägen över fristadsvägen , ner till vattenverket, längs med viskan till campingen, över fristadsvägen igen, vägen genom parkaskogen, längs med pumpabäcken, bort till Filos och upp för backen och hem igen. För dig som iinte bor på Sjöbo eller ens i Borås blir denna uppräkning fullständigt meningslös. Men för den som har turen att få bo på Borås bästa stadsdel säger det att det var en rejäl promenad.

Så nu sitter jag och försöker dra till mig lite av den anda som finns omkring mig. För jag har ingen anda alls. Luften räcker absolut inte till, kroppen skakar och hoppar av efterskälvningar. Och visst flimmrar det lite för ögonen.


Svett å sin sida har jag gott om. Den rinner ner längs ryggen, längs med pannan, ner längs.. tja allt. Tröjan klibbar på överkroppen. Byxorna i sin tur klibbar på benen. Kalsong... nä, nu bryter vi lite.

Men det gick rätt bra iaf, kan jag ju summera det. Eller det gick iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback