Brev till min fru

Eftersom jag inte kan sova så satte jag mig ner för att plita ner följande pekorala tonårsbrev till min fru. Visst blev det både platt och tomt, men ärligt talat. Hur utrycker man äkta kärlek utan att det blir krystat. Allt är ju redan sagt genom årtusendena. Från enkla teckningar i grottor, genom historien förbi Platon Sokrates, Jesus, Shakespeare, Gothe, Lord Byron o alla tusen och åter tusen män och kvinnor som sökt utrycka sin ärliga, rena kärlek med ord, talade eller skrivna. Här följer ett av mina försök


Ville bara påminna dig om att jag älskar dig, även om jag inte säger det så ofta längre eller kanske låter oinspirerad när jag väl gör det. Jag älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar

Dig.

Du är allt ja behöver, för första gången i mitt liv fattar jag vad äkta kärlek är. Äkta kärlek är att sakna dig redan efter 10 minuter om du är iväg, att inte kunna tänka sig ett liv utan dig, att med självklarhet få äran att räkna med dig med mig genom livet. Att tänka samma sanna tankar gång på gång efter gång. En gång är väl ett sammanträffande men när det gäller oss måste det vara ödet då vi finner varandra i samma tanke, på samma spår så ofta. Jag tackar gud varje natt för att han sände dig till mig. Utan dig var jag vilse, utan dig var allt bara menlöst. När jag tänker på dig mår ja bra. Utan dig kan jag inte längre tänka mig ett liv ens. Att jag fann dig, eller snarare du fann mig är inte mindre än ett mirakel. Jag vill bli gammal med dig. Klyscha månde det vara, men en sanning i alla fall..


Din egna Jonas

Kommentarer
Postat av: pernilla

Och det bästa av allt e att d e ömsesidigt.. kunde inte uttryckt d bättre själv.

2005-09-13 @ 09:44:14
Postat av: Humlan

Jag vill också få ett sånt brev av någon!
Var rädda om varandra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback