Skämmes på sig banne mig...

Hör på tvnyhterna att ännu en stackars kvinna som blivit våldtagen skall behöva se gärningsmännen gå fria. Som vanligt nu för tiden var det tre stycken förövare som skändligen förnedrat och utnyttjat en stackars tjej som varit berusad. FAN va trött man börjar bli på detta. Hur tänker vi i samhället när detta sker gång på gång. Att det finns gott om män som vill ligga med varandra men måste ha ett alibi i form av en kvinna mellans sig står ju fullständigt klart. Om inte annat så har ju bland annat våra goa idrottskillar visat gott omdöme och visat sig vara goda föredömen (tänk ishockey).
 
Problemet är väl att ett nej inte ses som ett nej om kvinnan är berusad. Att man inte tänker på att en avdäckad kvinna kanske inte är så sugen att ligga med tre-fyra karlar. Och hur fan kan männen bli sugna på att ligga med en avdäckad kvinna. Vet dom inte om att de har egna händer eller? En skrämmande tanke tar form i min skalle.

Tänk om det verkligen finns en fallande skala och olika förklaring till vad ordet "nej" betyder alltefter hur full man är. Tänk om jag när jag är full inte vet vad nej betyder. Tänk om jag inte vill äta på riktigt när ja vinglar fram i hamburgerkön, utan egentligen vill ja ligga med vem eller vad som helst. Och tänk om ja egentligen vill knulla, helst bli tagen i baken av så många som möjligt om jag följer med en kompis hem för efterfest. För det verkar onekligen som om nämndemän och deras art vet bättre hur det är. tänk va bra ett de vet bättre än jag själv.

"Kritik mot nya sexualbrottslagen

Den nya sexualbrottslagen kritiseras redan för att vara otillräcklig.

Nyheterna har tagit del av flera domar där rätten inte dömt för våldtäkt utan använt den lägre straffskalan, sexuellt utnyttjande.

Gärningsmän har också friats pga att flickorna sett äldre ut än de har varit.

Tendensen bekräftas av Åklagarkammarens utvecklingscentrum i Göteborg, som har i uppdrag att granska den nya lagen.
" (
källa: tv4 hemsida nyheterna"

Bara en enkel fråga. Hur fan tänker vi? För det är ju vi, folket, som står bakom sånt här genom att tillåta det. Fan ja blir så arg att ja måste ta en till kopp kaffe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback