Att snyta sig i ärmen

Hulda Hustrun frågade mig idag vad jag hade på armen på morgonrocken. När jag tittade närmare på det såg jag att hela den egentligen vita ärmen var full av gulbruna fläckar. Det såg inte bara läskigt ut utan rätt äckligt med. Som om jag snytit mig i ärmen ungeför. Jag räknar mig till en av de mer folkliga människorna, inga höga hästar här inte, men att snyta sig i ärmen är att gå för långt i jakten på folklighetspoäng. Likt förbaskat var fläckarna där. Fullt synliga, även på ett visst avstånd. Jag satt med mitt morgonkaffe och funderade på om vi har små tomtar som på nätterna smutsar ner min morgonrock. Och varför i allsindar de gjorde det?

Jag satt som sagt och drack kaffe, så medan jag funderade strök jag fundersamt med ärmen över skägget för att torka bort.... ah, kaffet. Tydligen dreglar jag lite, jag har ingen annan förklaring, så jag får lite, lite kaffe i skägget. Som jag torkar av med ärmen.

Puh, så var det löst. Morgonrocken går tvätt och jag får börja dricka kaffe som folk och inte bälga i mig drycken.

Case Closed!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback