Brutna löften, ångest och alkohol

Hm, barn vet mer än man tror. De förstår saker som man tycker att de inte borde ha koll på. Min älskade yngste son frågade idag innan han åtevrände till sin mor om vi, alltså jag och Hulda Hustrun, skulle till påskbrasan i Sparsör i kväll. Det brukar var en rätt maffig påskbrasa och fyrverkerier med. Men jag tvekade kring svaret, för jag vet ju att jag inte bör lova något för sen när det är dags mår jag helt plötsligt dåligt med ångest och elände och det är så synd om mig så. Så jag svävade lite på målet när sonen tittade på mig och sa: det beror kanske på om du mår dåligt på kvällen. Jag hade bara att nickande hålla med. Vad säger man? Pappa är lite sinnessjuk och alkoholiserad så han kan inte göra normala saker? Men vi kom överrens om att om jag skulle ut till brasan skulle jag ringa till honom i alla fall. Kanske åker Hulda Hustrun med sin bror till begivenheten så vi får se.

Så vi får se. Det är som det brukar. Vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback