Dumma dom!

Sitter här och väntar på att klockan skall bli tillräckligt för att jag ska kunna gå och lägga mig. Man kan ju inte lägga sig tidigare än familjen s 4-åring. Egentligen borde hon legat i sin säng redan, men hon och hennes Ömma Moder är hos moderns bror på finbesök så jag sitter här och undrar vart de tog vägen och varför måste jag vara vaken bara för att de andra orkar vara vakna? Dumma, dumma dom. De gör såhär mot mig för att retas. Dumma dumma dom.

Sen kom jag på att jag är snart 36 år och att jag borde lämnat småbarnsbeteendet bakom mig.

Fast, det är rätt gott att reagera rakt av på sina känslor utan att behöva dölja och låtsas och hålla masken som man måste när man är vuxen.

Dumma dumma dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback