En dag i sänder

Så gick den långfredagen mot sitt slut och det har verkligen varit en låååång fredag. Efter besöket på dårhuset ringde min yngsta son och frågade om han kunde komma över ett tag. Självfallet gick det alldeles  utmärkt och vi hämtade den lilla mannen i Fristad. När vi kom hem bänkade vi oss framför webbradion för att föja Öster - Elfsborgs matchen. Det har ju fortfaraden inte blivit någon ordning på tv-sändningarna. Det gick hit o dit hela tiden, spännande värre, men till slut så vann Elfsborg med 3 - 4. Efter att det var klart åkte vi hem till min ömma moder som hade dukat upp alldeles för mycket mat som vanligt. Så där blev vi sittande vid bordet rätt så länge, tills det blev dags att köra hem sonen till hans arma moder och oss själva till vårt slott. När vi kom hem så väntade Hulda Hustruns äldsta dotter med tillhörande pojkvän. De hade ju varit och tittat på Elfsborgsmatchen live med klacken. Dotterns pojkvän var ovanligt jovialisk, man kan tro att det fanns en eller två knäppar innanför den västen. Han vad glad som en Dansk.

Men, så gick until vila, från slagsmål och bal... hela familjen Carlzon. Ännu en dag avklarad. Kom an bara, så lätt ger jag mig inte :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback