Energi

Elfsborg spelar årets första allsvenska match i dag, mot ärkerivalerna IFK. Därför har äldsta dottern och hennes pojkvän och okänt antal vänner åkt runt sedan klockan 03.00 för att sätta upp banderoller över hela stan och omgivande sämhällen. Vilken energi. Vilken fart. Jag har inga som helst minnen av att jag gjorde något som ens var i närheten eller andades krativitet i den åldern. När jag var 16 så var man visserligen uppe på nätterna, men då rökte man cigaretter och drack stulna öl. Ja måste nog erkänna att det verkar ha färgat av sig hos min äldsta son som spenderar dagarna hängandes över gitarren och nätterna.. tja.. hängandes över gitarren.

Äldsta dottern däremot frustar och hoppar av enerigi och skaparkraft.  Man ser tämligen lätt vilka barn som är mina och vilka som är Hulda Hustruns.

Men, i dag är det match. Bara en sån sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback