Ge upp

Sitter och funderar på hur länge man orkar med det här. Hur länge man pallar att stå emot. Att gå upp varje morgon ur sängen och återigen försöka leva ett normalt liv, när man är så kopiöst onormal? Hur länge man orkar leva sitt liv i en liten låda, en låda som man bara slipper ut ur om man är fullpumpad med mediciner eller småpackad? Hur länge min fru orkar? Hur länge mina barn orkar? Jag sitter och fundera på hur länge mina barn, min fru, mina vänner orkar, hur länge de står ut med att försöka nå mig, in till mig?

Vissa stunder funderar jag på att ge upp. Lägga mig i sängen och vägra gå upp. Att helt enkelt sluta försöka. Ligga och sakta sönderfalla till ett mänsklingt vrak. Att dricka sig till den ultimata förnedringen. Att ge upp. Helt enkelt bar ge upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback