Hembesök

Hjälp. Det ringde på dörren och utanför står herr byggingenjören och ville besöka oss för att åse våra toaletter och låta oss välja kakel och allt vad det var. Som tur var så var Hulda Hustun hos sin bror så vi gjorde upp att han skulle komma i mrogn klockan 14.00. Tur, varför? Jo, det ser ut som ett flyktingläger här hemma. I hallen luktar det omisskänligt av kattpink, vi har bara inte lokaliserat källan än, saker är utspridda över hela lägenheten, sängar obäddade, disk över hela diskhon. Lite knarkarkvart light liksom.

Det harde varit uschigt att behöva bjuda in den stackars karln. Nu hinner vi dona och fixa lite i morgon så blir allt så bra så. Hulda Hustrun blev lite irriterad eftersom hon hade gjort planer för i morgon, just klockan 14.00. Men jag tror att det inte spelat någon roll vilken tid jag hade bokat. Det hade blivit fel hur jag än gjort. Det är en sån dag idag bara. Inget jag gör blir så bra, så det är bara att blunda och köra på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback