I morgon skall jag sluta grisa ner mig.

Jag dricker åt helvete för mycket kaffe. Alldeles för mycket. Jag dricker tills magen är sur som ättika och jag är uppskruvad som en liten energizerkanin. Då måste jag ta en tablett och gå o lägga mig till snurret och spänningarna släpper. Sen tar jag en kopp kaffe. Och en snus. Mycket snus. Och så röker jag nån cigarr mellan varven. Eller lite pipa. Eller en cigarett vid sällsynta tillfällen.

Jag äter också. I alla fall när jag inte har skruvat upp mig på kaffe så till den milda grad att jag inte kan svälja. Socker. Fett. Sånt. Allt som är gott, också några saker som inte är så goda men de slinker ner ändå. I bara farten liksom. Allt utom grönsaker och frukt Godis äter jag med. Och glass. Jag är som en bulemiker förutom den där spygrejen. Det gör jag inte. Fasen det är etrt under att jag inte dött i en brakinfarkt redan. Jag rör på mig, det gör jag. Typ, när jag går till bilen.

Nä, i morgon, då ska jag börja mitt nya liv.

I morgon. Lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback