Jävla ungar

Jag slängde ett getöga ut genom fönstret eftersom min dotter sa att det var några ungar som lekte i byggjobbarnas container, bland gamla rostiga rör och sänderslagna toastoler. Som den vän av ordning jag är så öppnade jag ett förnster och ropade till grabbarn att de inte skulle leka bland skräpet. Grabbarna var väl i 5-7 års åldern. När jag ropar så ignorera de mig fullständig. Så jag harklar mig och ropar, denna gång lite högre att de skulle sluta leka i containerna. Tror du inte fan då den ena ungen tittar påmig, viftar med ett järnrör och säger "ska jag slå dig eller?" En unge på högst 7 år. Till en vuxen. Jag skulle aldrig vågar försöka mig på nått liknande när jag var liten. Inte ens tänka tanken.

Jag blev faktiskt så paff att jag stängde fönstret. Ja menar, hur svara man en liten unge på en sån sak? Rusar ut och skäller på ungen. Tror inte det, då kommer väl någon att anmäla en för barnamisshandel eller nått.

Fan, jag blir sur bara jag tänker på det. Hoppas verkligen mina egna ungar har bättre uppförande och mer vett än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback