Min Vackra Pyroman

Nu är det sådär grått ute igen. Tänk om våren bara var på ett kort besök? Tänk om helva veckan blir grå? Hur ska det gå då? Vi som skulle ner till stugan och arbeta i trädgården. Hulda Hustrun har ju drabbats av pyromanfrossa. Hon krattar upp små högar av fjolårsgräs, löv och annat torrt som hon sedan sätter fyr på. Det enda jag sett av Min Vackra Kvinna när vi har varit därnere är en vag gestalt som skymtar bakom en tjock vägg av gräsbrandsrök. Däremot har jag hört henne yla hejaramsor till branden, bakom all den där röken.

När vi väl satte oss i bilen så stod det en skarp doft av brandrök kring Hulda Hustrun. Men hon var rosig om kinderna och ögonen hade en vacker lyster, så jag får väl anta att det hela är bra för henne. Som terapi liksom. På något sätt. Vi får vara nöjda med att stugan inte gått upp i rök.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback