Mitt barnsliga jag

Regnar ute. Vi hade ju små planer att gå ner till stuga. Men det blev det inget av, för ingen vill gå ut i regnet. Så barnen pillar på pärlplattor, Hulda Hustrun stryker. Och jag, ja funderar på att ta ett bad. Som vanligt lurar jag på att göra något som inte har någon som helst nytta för resten av familjen. Fasen att jag ska ha så svårt att vara till nytta. Nästan som om jag vore allergisk mot att vara till nytta. Så fort det luktar det minsta nytta med någon så är jag redan på andra sidan rummet och blundar hårt.

Tja, vi har en fyraåring och en sexåring i hemmet. Det behövs ju en ettåring med. Så den platsen tar jag. Och ja, jag vet. Att jag är väl medveten om problemet för det bara ännu mer irriterande. Men jag lovar att skärpa mig. Ska bara bada först.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback