Morgonstök och ragnarök

Ojoj. Här var det full fart. Hulda Hustrun styrde det fartyg vi kallar familj mot nya mål. Det var barn som skulle klä sig, det var jag som skulle vakna, det var tvapparater som skulle stängas av, det var katters om sprang mellan våra ben som två hårbollar, det var kaffe som skulle drickas. Kort sagt; det var morgon och vi skulle ut på äventyr. Det var två besök på lasarettet på schemat och sen skulle som grädde på moset även jag erlägga sjukhuset ett besök.

Meningen var att jag skulle följa med redan nu eftersom det inte kunde garanteras att Hulda Hustrun skulle hinna med att plocka upp mig senare inför mitt besök. Men jag avstod att följa med. Kände redan från början att mina stackars nervändar hoppade och gnistrade i morgonstöket. Så nu sitter jag här. Min Vackra Kvinna skall plocka upp mig senare. Det är inte säkert att jag kan komma precis i tid till mitt besök, men de har låtit mig vänta så många gånger så nu kan de vänta på mig :-)

Så, låt dagen börja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback