Packa pappas kappsäck del II

Min Vackra Kvinna frågade mig när jag skall börja packa ner "snickerboa" i lådor. Byggarna kommer ju snart. Hulda Hustrun har redan varit uppe på vinder och hämtat flyttlådor, så det hastar enna som. I morgon, sade jag snabbt, brutalt och ärligt. Eller, snabbt iaf. Katterna rinner mellan benen på oss som kvicksilver, äldsta dottern med vidhängande pojkvän städar och packar frenetiskt. Hulda Hustrun dammsuger. Själv sittter jag här i lugn och ro och gör ingenting alls. Fasen jag borde börja yoga eftersom jag är så duktig på att stänga av omvärlden. Om det börjar lukta arbete så sluter jag mig som en mussla. Funkat än så länge.

Funderar fortfarande på att ta en promenad. Packa kan jag göra i morgon. Eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback