Polskt besök

Helt plötsligt sliter någon upp ytterdörren. Jag hoppar väl sisådär en 5-10cm på min stol. Ingen skall komma nu. Alla är i skolan, handlar eller är bara allmänt inte här. Likt förbannat slits dörren upp på vid gavel. Katterna rusa förvöntansfullt ut i hallen och jag följer nyfiket med. Och där står, i vår hall, än en gång grannens barn.

Våra grannar är Polska och deras ordförråd är minst sagt lite begränsat. Så barnet smoder står i trappan och fäktar med armarna. Jag misstänker att hon försöker be om ursäkt. Tydligen har det unga barnet sprungit fram till vår dörr tvärsemot deras egen dörr när barnet och modern kom ut i trappan. Tror jag alltså. Men inte vet jag. Kanske tanten egentligen bad mig dra åt h-vete. Vad vet jag. En gång tidigare har barnet gjort samma sak, men då kom hon hela vägen in till vårt vardagsrum. Rask och flink unge det där.

I vilket fall som helst så får vi komma ihåg att låsa dörren.

Vad allt skall man inte vara med om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback