Seg deg

Den högt ärade Frun I Huset skulle ut på ärenden. Hon skulle passa på att smita iväg medan degen som hon gjort i ordning jäste. Väl så. Men sen kom frågan från henne som gör att jag djupt betvivlar hennes omdöme. För hon bad mig titta till degen och om den hade jäst skulle jag ställa in brödet i ugnen.

Om den hade jäst. Jag skulle inte känna igen en jöst deg ens om jag vaknade upp bredvid den. Det är mig icke förunnat att känna igen en deg såsom jäst. Jag har försökt baka bröd. Men det finns en anledning till varför jag fortsättningsvis knatat iväg till den lokala nasaren och köpt brödet färdigbakat där. Jag kan inte baka. Så enkelt är det. Jag ahr visat mig vara fullstädningt oduglig till ens ett enda moment vid bakning.

Så, det skall bli spännande att se hur mitt uppdrag går. Kanske blir skinkstek av degen. Lika troligt som att det blir bröd med mig inblandat i processen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback