Upp som en sol, ner som en våffla (?)

Så var det slut på ron. Men jag fick ju en skön, avkopplande stund med lite hockey på tv, Frölunda - Linköping, en stunds taktittande och ett trevligt chatt på MSN med en barndomskompis. Eller vad man nu säger, vi har i alla fall känt varandra sedan koltåldern. Han skickade över lite roliga smileysar till MSN. Det tackar vi för. Men nu har de förlorade fåren i vår flock kommit hem. Det verkar lite som om de är på dåligt humör både Hulda Hustrun och de små barnen. Min kära hustru ruar och gormar lite sådär utan riktig anledning, man riktigt hör hur hon morrar innombords.

Men det är inte konstigt. Efter 3 timmar på akuten och sedan middag hos hennes mormor kan det vara henne väl förunnat att kinka lite. Och ja, barnet hade öroninflammation. Så det var bara att börja på en ny antibiotika-kur. Vackra Frun hade även tagit vägen förbi apoteket och förutom antibiotikan hämtat ut av mina mediciner. Det kostar på, men nu har jag snart frikort så det blir väl bra med det.

Så har denna dagen gått den med. Snart dags att gå o lägga sig. Jag börjar bli som de riktiga, gamla, pensionärerna. Uppe med tuppen, en liten lur mitt på dagen och tidigt i säng.

Så, fram med dosetten, ta mina mediciner och bums i säng. Kanske kommer jag i säng före familjens fyra-åring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback