Ånga och regn

Det regnar ute. Tro mig. Jag har förstahandsinformation om detta. Jag har varit på apoteket för att köpa åksjuketabletter. När jag hade kommit ungeför hälften av vägen märkte jag att bilen höll på att koka. Kylaren läcker ju så man får hälla på vatten titt som tätt. Nu hade jag missat en av de där tätten så det väste så vackert och ånga steg fram från instrumentbrädan. Modig som jag är av födsel och hävd körde jag glatt vidare. Väl på apoteket inhandlande jag snabbt och elegant medicinen sen vände jag åter med mitt fordon. Det var nu det började regna. Ordentligt. Det hade visserligen skvalat lite redan innan men nu vräkte det ner. Det var nu som bilkörningen blev ett äventryr. För vindrutetorkarna gick på full fart, men eftersom det läkte in vattenånga i bilen från kylaren så blev rutorna snabbt igenimmade. Och det hjälpte ju inte att sätta på fläkten eftersom den, i brist på vatten i kylsystemet så kom det ju endast kall luft genom spjällen. Den sista delen av vägen var det en ren gissningslek vart på gatan jag körde eller om jag ens körde åt rätt håll. När jag väl kunde köra in på tappen för att fylla på mer vatten i kylaren hade jag snurrat upp mig till den milda grad att jag till och med var spänd i öronsibbarna.

Men, allt gick ju väl. Medicinen är hemma. Vatten har vi i kylaren och kräftorna är reda att ätas. Men nog lever jag ett fartfyllt liv. Säg inte annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback