Ännu en seger

Vi var på fotboll igår, min dotter och jag. En riktigt strålande match mellan Elfsborg - Malmö FF där Elfsborg efter en rad trixande och donande till slut vann matchen med 4 - 2. Men innan dess så bjöds det på rafflande och spännande fotboll. Jag hade med mig in alldeles nya Efsborgshalsduk och fick ju tillfälle att vifta med den i luften inte mindre än 4 gånger. Det var en sanslös stämning på läktaren och i slutet ställde sig ståplatsläktarna och applåderade fram Elfsborg till segern.

läktare

Här ser ni ena sittplatsläktaren. Den andra var lika full den.

Min ömma dotter hittade sin allra bästa bästis på arenenan och sen delade de halsduk medan de gemensamt, med resten av arenan hejade fram Elfsborg till ännu en seger.

Emelie

Min dotter, det är den unge damen till vänster.

En helt och hållet mycket lyckad kväll. Mycket bättre kan int elivet bli än när man får sådana har kosta intensiva stunder av lycka. Och på söndag skall jag och Hulda Hustrun bege oss tillsammans med en massa andra Elfsborgssuportrar i buss till Malmö för att se nästa match, Malmö FF - Elfsborg. Spännande så det förslår, speciellt för mig som är så nöjd som bara den om jag får hålla mig i min säng med korta utflykter till köket. Det var åratal sedan jag åkte buss, ialla fall någon längre stans. Men det skall samtidgigt bli kul. Jag har aldrig varit på en bortamatch så det är en ny upplevelse. Skojsigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback