Att finna en mening

Jag har inget att göra. Eller, jo det har jag ju. Det finns säkert tusen saker jag skulle behöva göra. Men jag har inget jag vill göra. Får ingen riktig ordning på denna här dagen. Den liksom bara går men jag sitter still. Klockan är redan 10 och jag har inte gjort nått och har inte något i sikte heller. Lyssnar på Bob Dylans senaste skiva "Modern time" för första gången och än så länge låter det bra. Men resten då? Jag kan väl inte sitta och lyssan en hel dag? Eller det kanske jag kan? Kanske är det det som denna dagen är till för? Att bara lyssna. Kanske borde jag blunda med, bara för att kunna koncentrera mig på själva lyssnandet? Fast det låter som om det skulle kunna bli tråkigt i längden.

Näe, denna dagen begriper jag mig inte riktigt på. Det gör jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback